BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, July 9, 2011

Impian jadi kenyataan,,! ALHAMDULILLAH

 Insya allah setelah lama sy tidak mengupdate blog ini,,sy akan menceritakan serba sedikit pgalaman sy yg sgt indah..ianya bermula pada tahun 2010,,ketika ini sy baru berjinak-jinak dgn majlis ilmu..

Alhmadulillah sy berpeluang mnghadiri satu majlis haul imam abdullah al haddad di masjid al bukhary,KL atas pelawaan ustaz2 di sekolah sy..katanya Habib Umar Al-Hafizh bersama di majlis itu..alhamdulillah dgn iznNYA sy dpt ke sana bersama beberapa rakan yg lain..keesokan harinya sy ke Shah Alam bg menghadiri majlis Habib Umar  .. dan ketika itu penterjemahnya merupakan Habib Ali Zainal Abidin Al Hamid..cara terjemahan beliau amat indah..itulah kelebihan yg allah kurniakan kpd kekasihnya...

kemudian selepas itu pertemuan demi pertemuan yg diatur oleh allah,,alhamdulillah pd tahun 2011,,sy berpeluang mghadiri satu majlis haul habib ali dan imam abdul rahman al attas juga di masjid Al Bukhary..mjlis itu dimeriahkan oleh kehadiran Habib Munzir Bin Fuad Al Musawa dan juga Habib Ali Zainal Abidin..




Majlis itu dimulakan dgn tausiyyah drpd Habib Ali dan diteruskan oleh Habib Munzir...tiba-tiba terdetik hati sy untuk bersalaman dgn Habib Munzir dan Habib Ali utk mngmbil barakah..
setelah mjlis itu berakhir..,impian sy utk bersalaman bersama habib munzir berkecai apabila dia terus dibawa keluar oleh beberapa org pgawalnya selepas slt Isya'.
Alhamdulillah,,hati sy sedikit terubat apabila berpeluang bersalaman dgn Habib ALi ..
selesai shj beliau solat sunat,,sy terus menuju ke arahnya dlm bersalaman dgnnya,,dia tersenyum dan mencalitkan sedikit minyak wanginya ke tanganku..ak berasa amat gembira..itulah pglman manisku,

Setelah itu,,Allah sekali lagi mengaturkan pertemuan ku dngnya di Ba'alawi di Ampang..ketika itu Syeikh Yusoff Al Bakhour turut bersama memeriahkan majlis itu..Habib Ali mengajar tafsir surah yusuff pd mlm itu..aku amat kagum dgn ilmunya,,penerangan beliau amat jelas..ak amat kagum dgnnya...alhamdulillah ak berpeluang berjabat tgn dengannya sekali lagi,,aku tringat ketika beliau mencalitkan minyak wanginya kpd ku d Msjd Al Bukhary tempoh hari..senyumannya amat indah sesuai dgn akhlaknya...

Apabila d sekolah,,tiba2 hatiku terdetik untuk menjemput Habib Ali ke sekolahku (SMKAKL) , untuk menaburkan  ilmunya di sini,,namun impian ku umpama bulan jatuh ke riba..mana taknya,,habib ali merupakan ulama yg disegani dan mgkin dia sibuk dgn urusan dakwahnya dan tidak berpeluang ke smkakl..namun,,sy masih memasang azam bhwa satu hr nanti,,dgn izin allah dia akan ke SMKAKL..



Habib Ali Zainal Abidin Al Hamid


 ketika itu sy sdg berfacebook..ttiba sy terlihat gambar Ustaz azhar bersama habib ali di satu majlis..terlintas di hatiku,,rupa2nya habib dan ustaz azhar bersahabat baik..Mungkin mereka sudah bersahabat di darul mustafa lagi..Ustaz Azhar aku amat kenali kerana sering menghadiri pgajiannya di khazanah fathaniyah,Gombak..hatiku terdetik utk bertanyakan Ustaz Azhar tntg habib Ali..lalu aku mghubunginya dan bertanya kpd ustaz azhar..

kebetulan ketika itu,,di sekolah sy mmg mencari tetamu undangan bg memeriahkan Bulan Badan Dakwah dan Rohani d SMKAKL..sy berhajat utk menjemput ustaz azhar dan habib ali...sy mengemukakan hajat sy kpd ustaz azhar,,dia bersetuju dan menjemput sy bersama-sama ke Madrasah An Nur bg berbincang dgn Habib Ali,,dia turut mnjmput sy utk prgi ke sana bersama dgnnya,,dan dia akan hantar sy balek ke asrama sesudah selesai urusan dgn habib ali..

Pada hari ahad bertanggal 3 Julai,,menjadi sejarah dlm hidupku,,pada pagi itu sy ke pgajian Ustaz Azhar di Khazanah Fthaniyah di Gombak,,setelah itu,,sy bersama-sama ustaz azhar ke sg buloh bg meneruskan pengajiannya di rumahnya..setelah itu,,dia membawa sy ke Madrasah An Nur di Pantai Dalam bg meneruskan majlis ilmu pd hari tersebut...
Ustaz Azhar Hasyim Al Hadrami


setelah tiba di sana,,ak melihat Habib ALi sdgn mngajar di hadapan,,masya Allah,,ak bersyukur kerana sekali lg allah mengaturkan pertemuanku dgnnya..pd hari itu,,aku berasa amt hampir dgn habib ali...

setelah selesai pgajian dn solat jemaah ,, kami menjamu selera..beberapa minit kemudian ,ustaz azhar memanggil sy utk berbincang bersama Habib Ali tntg jemputan ke Smkakl..setelah berbincang bersamanya dan ustaz azhar,,habib bersetuju utk mengadakan program di smkakl...aku berasa amat gembira dan amat bersyukur kpd allah kerana akhirnya allah mengkabulkan doa ku utk menjemput habib Ali ke SMKAKL..

setelah itu,,aku sering berhubung dgnnya tntg majlis yg akn diadakan itu,,aku berasa amat hampir dgnnya kerana sering berurusan dgnnya...aku trgt pglmnku ketika di Masjid AL BUKHARY tempoh hr..dulu ak berassa agak mustahil utk berhubung dgnnya,,namun kini,,impian ku menjadi realiti apabila di bersetuju utk mgadakan mjlis di SMKAKl..akhirnya,,impianku menjadi kenyataan...Alhamdulillah...semoga pelajar2 dpt memanfaatkan setiap detik bersama Habib Ali dan Ustaz Azhar bagi menjadikan diri kita sbgai hamba yg taat kpd Allah..Barakallah Fik..

Jadi kepada semua ikhwan anda dijemput utk menghadiri Progam Rejab,Sya'ban di Halaman Sunnah bertempat di SMKAKL pada 12 Julai 2011..Ustaz Adzhar dan Habib Ali Zainal Abidin akan memeriahkan majlis ini...
Tentatif Program : 7.30 - Solat Maghrib Berjemaah

                                    - Bacaan Maulid oleh Habib Ali dan Ustaz Adzhar
                                    - Bacaan Al Quran oleh pelajar
                                    -Bacaan Qasidah 1 oleh pihak Habib Ali
                                    - Tausiyyah drpd Ustaz Azhar
                                    - Bacaan Qasidah 2 oleh pelajar
                                    -Tausiyyah drpd Habib Ali Zainal Abidin
                                   -Solat Isya' Berjemaah

                                  10.30 - Bersurai
                                 - Jamuan ringan


0 comments: